Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kuchařka pro mého syna aneb „Mami, jak vaříš ten čaj?“

„Mami, jak vaříš ten čaj?“ Zeptal se mě jednou ráno ospale můj osmnáctiletý!!! syn. Zděsila jsem se. Zdá se, že jsem v jeho výchově k samostatnosti někde udělala chybu…

Mám kamarádku, která nevaří, nikdy nevařila a s největší pravděpodobností ani už nikdy vařit nebude. Pokud tedy mezi jídla nepočítám rozvařené těstoviny, do kterých prskne kukuřici z plechovky, a občas dílo vylepší na kostky nakrájenou šunkou. Tento neochucený blaf předkládá svým dvěma dcerám už od té doby, co jim vyrostl první zoubek. A výsledek? Obě vaří skvěle. Zřejmě z nouze, která naučila i Dalibora housti.

Já oproti tomu vařím, peču, smažím až se ze mě kouří. Dělám dokonce i teplé večeře a občas snídaně na vidličku. Takový jsem to blbec. A výsledek? Můj syn neumí ani čaj.

Na svou obranu ale musím říct, že jsem to fakt zkoušela. Když byl malý, v kuchyni rád pomáhal a já   jsem mu tehdy napsala kuchařku jeho oblíbených receptů v bláhové naději, že si podle nich snad jednou, až trochu povyroste, něco uvaří.  

Povyrostl řádně, ale z mé kuchařky si neuvařil nic. Dokáže rozpéct v troubě pizzu z mrazáku a na sporáku uklohnit „dobrý hostinec.“ Také si dokáže zalít horkou vodou čínskou polévku a instantní kaši.

Když je bída, namaže si chleba.

Ale že neumí ani čaj, to jsem dosud netušila.

„Ale jo, já si ho uvařím, ale neumím ho tak dobrej jako ty. Musíš mi to vysvětlit polopaticky.“

Poté mi sdělí, že ho dělá přesně podle návodu. Takže zalíje sáček, nastaví budík na pět minut a poctivě louhuje, až je černej jako bota. Jako vyvařená bota zřejmě i chutná. Kdepak, jeho hnusná černá barva synka neodradí, když je psáno pět minut, musí to být pět minut.

 Snažím se mu vysvětlit, že tam sáček má nechat prostě od oka tak dlouho, dokud voda jen nezhnědne a poté ho vylovit.

Jenže výraz „od oka“ zdá se, syn pochopit jaksi nedokáže.

Konečně mi došlo, kde jsem udělala chybu. Polopaticky. To je to, co potřebuje. Moje kuchařka ho totiž děsí.

 Pokyny typu „vraž do toho jedno vejce“, nebo „přidej špetku soli“ či „dochuť dle potřeby“ a „přidej pár kapek“ mu vůbec nic neříkají. Když napíšu “vraž do toho vejce“, může se stát, že najde vejce a prostě ho tam vrazí. Polopaticky.

Takže stejný pokyn pro mého syna musí znít takto:

Připrav si hluboký talíř. /misku ne, tam bych musela uvést rozměry a do hrníčku by se možná netrefil/

 Otevři lednici a po pravé straně dvířek najdeš v polici vejce.

Jedno vezmi a lednici pevně zavři.

Úderem o ostrou hranu kuchyňské linky se ho pokus zhruba v polovině – myšleno nastojato, nakřápnout čili vytvořit prasklinu.

Opatrně vejce přenes nad talíř a poté do vzniklé praskliny vsuň špičky palců tak, abys skořápku rozdělil na dvě půlky a obsah vylil do talíře.

Zkontroluj, zda se v něm nenachází kousky skořápky. Ty případně vylov lžičkou, kterou nalezneš v prvním šuplíku.

 Obsah talíře vlij, kam je potřeba.

Všechny skořápky vyhoď, už je nebudeš potřebovat.

Koš je pod dřezem.

 

 

Autor: Lucie Vacková | čtvrtek 18.8.2022 13:13 | karma článku: 32,61 | přečteno: 1340x
  • Další články autora

Lucie Vacková

Viléme, Hynku, Jarmilo! Co to jen na mě leze?

Postupně jsem vyloučila chřipku, virózu, anginu, kovid, neštovice, černý kašel, vši, svrab i záškrt - prostě všechno, co může jeden schytat, pokud pracovní dny tráví v narvané školní třídě.

14.3.2024 v 17:21 | Karma: 17,92 | Přečteno: 376x | Diskuse| Ona

Lucie Vacková

Má rozkládací domácnost...

Většina lidí má rozkládací gauč. Někdo též vlastní rozkládací stůl, jiný rozkládací křeslo. V mé domácnosti je v rozkladu úplně všechno.

9.3.2024 v 16:19 | Karma: 18,12 | Přečteno: 371x | Diskuse| Ona

Lucie Vacková

Školní ples, aneb tanči, jak já pískám...

Bylo nebylo...Kdesi kdysi jedna vesnická škola slavila významné výročí svého založení a tak učitelky Hopsálková s Plesálkovou dostaly nápad...

25.2.2024 v 14:21 | Karma: 16,24 | Přečteno: 445x | Diskuse| Ona

Lucie Vacková

Drahý Mathew, děkuji vám za vaši štědrost!

Dnes ráno na mě u ranní kávy z mailové schránky vypadla úžasná zpráva! Zdá se, že konečně budu bohatá!

3.2.2024 v 11:29 | Karma: 36,35 | Přečteno: 2785x | Diskuse| Ona

Lucie Vacková

Kurz negativního myšlení, aneb chceš li být asertivní, buď občas nasertivní

Chcete vědět, jak s úsměvem přežít další všední den? Stačí si každé ráno cestou do práce pořádně zanadávat!

28.1.2024 v 13:46 | Karma: 36,40 | Přečteno: 2907x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Meda a Jan Mládkovi. Milovníky umění i zvířat připomíná zámecká výstava

4. května 2024

Premium Dáma z Kampy, mecenáška, kurátorka, nakladatelka, sběratelka, ale také vegetariánka a milovnice...

Požár vyhnal z domu v Mostě dvě desítky lidí, někteří museli po žebříku

4. května 2024  16:35

Nejméně 20 lidí muselo odpoledne opustit čtyřpodlažní dům na třídě Budovatelů v Mostě kvůli požáru...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Inzerát na nového ministra pro vědu a výzkum si utahuje z tápající TOP 09

4. května 2024  16:15

Z potíží vládní TOP 09 při výměně ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové si...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 17,42
  • Průměrná čtenost 1294x
Snažím se přežít život s humorem...V tom příštím bych nejraději byla rentierka, testerka postelových matrací a dovolenkových destinací, degustátorka šampaňského a všeho francouzského...Ideálně vše v jednom.:-)...Mám ráda neobyčejně obyčejné lidi a jejich příběhy...

Seznam rubrik