Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SL

Před listopadem jsem jel s kamarádem vlakem z Prahy a jeli tam i nějací hluční němci. Kolega se chvíli zaposlouchal a potom pronesl "to jsou nějací divní němci" ... To je asi nějaké nářečí !

Jezdil tehdy na školení k firmě Siemens a uměl celkem obstojně německy. Potom přemýšlel a praštil se do čela. Vždyť jsou to Dederoni ! Slyšíš ty divné číslovky: cvanciš apod ? ;-D

1 0
možnosti
JR

Jak říkal Švejk německy u řezníka. Deset dekn špekn cvaj prstn tlustn.

1 0
možnosti

Moc pěknéR^.

Příště si zkuste objednat:

"Zwetschkenkolatschen"

"Buchteln mit Powideln"

1 0
možnosti
Foto

Dík za tip...Buchteln mit Powideln je fakt dobrá...;-D;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Výuka němčina by měla začít slovy, která jsou v češtině jako germanismy, nebo se jedná o slova z němčiny odvozená. Je jich daleko víc než z angličtiny a děti by se je snadno naučily. Když už by ovládaly pár tisíc podobných slov, jazyk by se jim zalíbil a doplnily by ta ostatní potřebná.

1 0
možnosti
VB

V62i86l55é49m 41B75a49r81á92k

12. 11. 2020 10:42

Moc pěkné. Takové ze života, co nejde vymyslet.

PS: Akorát že žádný Budyšín neexistuje.

0 0
možnosti
Foto

Budyšín neboli Bautzen existuje..:-)))

3 0
možnosti

Pusťte jim nějakou pořádnou hudbu, aby získali motivaci k němčině

Du, du hast, du hast mich ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=W3q8Od5qJio&ab_channel=RammsteinOfficial

0 0
možnosti
Foto

dík za inspiraci, to by asi zabralo...;-D... Synek už je ale na střední a tam má španělštinu. Ta ho baví. Asi to bude tím, že hned první lekce se odehrává v baru...;-D

0 0
možnosti
PK

Moc pěkný. Připomnělo mi to první ,služební cestu do Reichu. Měl jsem z vysoké školy celkem dobré znalosti NJ, ale bez praxe s rodilci. A tak mě překvapilareakce, vždy mě vyslechli a pak si to raději zopakovali ve své rodné řeči a to vždy s ..Ach sooo...a pak následovala ta správná výslovnost. Stejná zkušenost mě čekala i ve státech...

0 0
možnosti
Foto

díky..;-)... Já jsem se takto kdysi učila anglicky s rodilým Američanem...Pamatuju si, jak jsem řekla hot dog a Američan se na mě podíval jako bych spadla z višně a po chvíli pravil: ÓOOUUU yeees, you mean chááátááák....;-D

0 0
možnosti
JT

J22i37r80i 55T33i65c46h59y

11. 11. 2020 20:09

Proc je tam dvakrat sloviSko?

Na luzictinu jste tam nenarazili?

Moje dva roky nemciny na 11tiletcey byly tak vyucovane, ze jsem po te nebyl prakticky schopen nic rici. Ich heise, du heist, ..., stale jeste v pritomnem case. Dum? Das haus.

Prvni hodina francouzstiny v zahranici: Ucitelka: Je mapel Nicol. Et toi? Ja: Je mapel Jiri. ... Tre bien! Po prvnich par minutach jsem se jiz dovedl predstavit a rici sve jmeno!

0 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 25,00
  • Průměrná čtenost 1294x
Snažím se přežít život s humorem...V tom příštím bych nejraději byla rentierka, testerka postelových matrací a dovolenkových destinací, degustátorka šampaňského a všeho francouzského...Ideálně vše v jednom.:-)...Mám ráda neobyčejně obyčejné lidi a jejich příběhy...

Seznam rubrik